جزوات رشته الکترونیک

جزوات رشته الکترونیک

جزوه - نمونه سوال - کتاب و تمارین درسی رشته الکترونیک
جزوات رشته الکترونیک

جزوات رشته الکترونیک

جزوه - نمونه سوال - کتاب و تمارین درسی رشته الکترونیک

منابع دروس الکترونیک عمومی و مدار در کاردانی الکترونیک

سوال شما دوست عزیز : 

چون مطالب سایت رو بسیار مفید دیدم، احساس کردم در این مورد میتونید به من کمک کنید. 

من کارشناسی ارشد الکترونیک رو به تازگی تموم کردم. اگر خدا بخواهد از این ترم قرار است در خدمت بچه های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته الکترونیک باشم. 
آیا شما اطلاع دارید که معمولا چه منابعی برای دروس مدار و الکترونیک این عزیزان تدریس میشه. 
من خودم از رشته ریاضی به مهندسی برق رفتم و اطلاع ندارم که کاردانی ها و کارشناسی ها هر کدم چند تا مدار و چند تا الکترونیک میگذرونند و تا چه مباحثی در هر کدوم جلو میرن. 
میدونم برای جواب دادن به این سوال ها خیلی وقتتون گرفته میشه، اما اگر لطف کنید و من رو راهنمایی کنید خیلی ممنون میشم.


پاسخ مدیر سایت : 

سلام دوست عزیز و گرامی من مدیر وبلاگ میکرو هستم ازم پرسیده بودید منابع مدار و الکترونیک رو بگم راستش من خودم کاردانی الکترونیک دارم و بیشتر نخوندم ، من که تو آموزشکده فنی علی اباد کتول درس خوندم برای ما منابع درس مدار الکتریکی کتاب های مدار هیت و مدار جبر دار بود و در الکترونیک عمومی هم کتاب دکتر میر عشقی رو برامون تدریس کردن ، امیدوارم کمک کرده باشم  . ارزوی موفقیت

آموزش میکروکنترلر avr به زبان بیس کام بیسیک

زبان بیسیک یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین زبان های برنامه نویسی میکروکنترلرها می باشد ، در این پست برای شما دوستان گرامی یک کتاب آموزشی جامع برای شروع برنامه نویسی میکروکنترلر ها به زبان بیسیک قرار داده ایم که می توانید به صورت رایگان دانلود نمایید.  



نام کتاب » آموزش برنامه نویسی میکرو به زبان بیسیک


حجم کتاب : 3 مگ


رمز برای دانلود : http://lktra.blogsky.com

پروژه و مدار ولتمتر دیجیتالی با آیسی 7107

ولتمتر دیجیتالی دستگاهی است که قادر به اندازه گیری ولتاژ های متناوب و مستقیم الکتریکی می باشد و محدوده های اندازه گیری مختلفی را دارا هستند ، مداری برای شما دوستان در زیر قرار داده ایم که بسیار ساده می باشد و نیاز به هیچ گونه برنامه نویسی ای ندارد و فقط با یک آیسی 7107 که در بازار به صورت فراوان یافت می شود قابل ساخت است . 


برای نمایش با اندازه بزرگ اینجا کلیک کنید


قطعات اصلی بکار رفته در این مدار : 


آیسی 7107


سون سگمنت man6710 دو عدد


کلید رنج 5 حالته


و قطعات متفرقه دیگر


آموزش کرک کردن نرم افزار پروتئوس 8

نرم افزار پروتئوس یکی از قویترین و معروف ترین نرم افزار های خوب در زمینه طراحی مدارات الکترونیکی و همچنین طراحی پی سی بی مدار چاپی است ، این نرم افزار علاوه بر دارا بودن کتابخانه قطعات کامل از امکاناتی نظیر تست و راه اندازی مدار به صورت مجازی و همچنین قابلیت برنامه نویسی آیسی ها و آزمایش عملکرد برنامه روی آیسی ها به صورت مجازی را داراست . 


در این پست برای شما فایل کرک نسخه 8 این برنامه را قرار داده ایم که می توانید از لینک زیر آن را دانلود نمایید ، همچنین یک فایل ورد تایپ شده آموزش کرک کردن این نرم افزار را نیز در لینک دوم برای شما قرار داده ایم . 


دانلود فایل آموزش نصب پروتئوس و کرک کردن آن - 50 کیلوبایت

دانلود رایگان جزوه معماری کامپیوتر

معماری کامپیوتر یکی از کتابها اصلی رشته کامپیوتر می باشد که بسیار درسی شیرین و خوب نیز است ، امروز جزوه دست نویس رشته کامپیوتر را با فرمت پی دی اف برای شما دوستان عزیز و مخاطبان وبلاگ آماده کرده ایم که می توانید دانلود نمایید . 


نام کتاب : جزوه معماری کامپیوتر


حجم کتاب : 3.5 مگ

دانلود کتاب دیتاشیت آیسی ها ic-datasheets

هزاران مدل متنوع از ایسی ها در دنیای امروزی الکترونیک موجود است که هر کدام از ایسی ها وظیفه خاصی را دارا هستند و اکثر آنها هم مشابه یکدیگر و ساخت کارخانه های مختلف می باشد و شماره های مختلفی دارند اما در عمل یک کار را انجام می دهند و پایه ها و کاتالوگ و مشخصات آنها هم با هم برابری می کند ، در این وبلاگ یک کتاب مرجع برای دیتاشیت و کاتالوگ انواع آیسی های تی تی ال و سیموس (TTL - CMOSE) قرار داده ایم که می توانید آنرا به صورت کاملا رایگان و ساده از این وبلاگ دانلود نمایید . 


دانلود کتاب کاتالوگ آی سی های TTL , CMOSE


حجم کتاب : پنج مگابایت


رمز فایل برای دانلود : http://lktra.blogsky.com

دانلود تمام نسخه های مجله نویز


مجله نویز یکی از مجلات برتر و الکترونیکی کامپیوتری است که برای اولین بار توسط سایت ای سی ای تولید و نگاشته می شود ، این مجله به صورت ماهانه به بازار اینترنتی ارسال می شود و در آن موضوعاتی از جمله آموزش الکترونیک و مقدمات میکروکنترلها و پروژه های الکترونیک و میکروکنترلری یافت می شود ، همچنین جدیدترین های تکنولوژی الکترونیک جهان در این مجله نگاشته می شود ، برای دانلود تمام نسخه های این مجله به سایت این مجله مراجعه نمایید ، این پست را به جهت معرفی این مجله برای شما نوشته ایم . 


برای دانلود تمامی نسخه ها با سایت زیر مراجعه نمایید 


دانلود مقاله شبیه سازی آرایه های فتو ولتا

یک مقاله پی دی اف خوب و جامع در مورد مدل سازی و شبیه سازی آرایه های سیستم های فتو ولتاییک و دنبال کننده حداکثر توان و سلول های خورشیدی برای شما دوستان آماده کرده ایم که می توانید ، آنرا از لینک زیر دانلود نمایید . 


نام کتاب : شبیه سازی فتو ولتاییک


نویسنده : دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف


حجم کتاب : 500 کیلوبایت

رگولاتور بوست چیست و ساخت مدار آن

رگولاتور بوست یا (boost regulator) به مداری می گویند که ولتاژ خروجی اش از ولتاژ ورودی مان بیشتر است ؛ مدار این نوع رگولاتور الکترونیکی به وسیله المان های مختلف الکترونیکی ساخته می شود که در این جا یک مدار بسیار ساده و علمی و عملی رگولاتور بوست برای شما تهیه دیده ایم که با نرم افزار پروتئوس طراحی و شبیه سازی شده است و دارای یک فایل پی دی اف نیز هست که در آن شماتیک مدار و لیست قطعات و دیگر چیزهای لازم برای ساخت مدار عملی موجود می باشد و می توانید مدار را بسازید . 


نمای مدار رگولاتور بوست boost



دانلود پروژه ساخت رگولاتور بوست با توضیحات کامل و کتاب پی دی اف


حجم فایل : 2.5 مگابایت


رمز فایل : lktra.blogsky.com

مدار شمارنده دیجیتالی شمارشگر الکترونیکی

یک پروژه شمارنده دیجیتالی دارای چهار سون سگمنت برای نمایش چهار رقم را در اینجا برای شما گذاشته ایم که به صورت کاملا حرفه ای و کامل می باشد ، تمامی فایل های مربوطه از جمله فایل هگز و شماتیک و مدار طراحی شده با نرم افزار پروتئوس در این پروژه موجود می باشد که در قالب یک فایل زیپ جاسازی نموده ایم ، این پروژه قادر است که اعداد 0 تا 9999 را شمارش نماید . 



نام مدار یا پروژه : شمارنده 0 تا 9999 با میکروکنترلر


فرمت و حجم : zip - 1 mb